Talán kimondható, hogy a '90es évek legérdekesebb munkakapcsolatáról van szó.
Amikor a Guns N' Roses berobbant (1987), egy csapásra világhírűek lettek, és váratlanul mindenki érdeklődni kezdett irántuk. Ennek egyik megnyilvánulása volt, hogy a Pop Király Michael Jackson felkérte Slash-t, hogy játsszon a legközelebb megjelenő albumán (Dangerous). Slash természetesen örömmel elfogadta a felkérést, később több alkalommal dolgoztak együtt. De erről inkább meséljen ő maga.
" A Sunseten, a Hyattban laktam, amikor kaptam egy telefonhívást az irodánktól.
- Hé, Slasher, Michael Jackson beszélni szeretne veled - mondta Alan. - Azt akarja, hogy játssz a lemezén.
- Ó, hű! - mondtam. - Oké.
A következő hívás már Michaeltől érkezett.
- Halló? - mondtam.
- Halló? Slash? - kérdezte jellegzetesen ideges, szégyenlős hangján.
Így kezdődött. Hízelgett a dolog, de rettegtem is tőle. Mindegy, jól sült el. Két dalt csináltunk meg: az első, a klasszabb a Give In To Me címet kapta. Olyan volt, mint a Dirty Diana című Michael-dal új verziója. Amikor megjelentünk a Record Plant-nél, hogy feljátsszuk, Michael azzal a lánnyal érkezett, akivel akkoriban randizgatott: Brooke Shields-zel. Meglepődtem: a stúdió éppen olyan homályos volt, amilyennek a Guns N' Roses tagjai szerették.
- Szia - mondta Michael. - Ő Brooke.
- Szia, örülök, hogy megismerhetlek - mondtam. Azt hiszem, kézfogásra nyújtottam a kezem.
- Szeretném megköszönni, hogy játszol az albumomon - mondta Michael. - Már alig várom, hogy halljam, mivel állsz elő.
Aztán leléptek - elmentek kajálni, vagy valami hasonló. Feljátszottam a szólómat, és annyi. Pár nappal később visszamentem, és feljátszottam a Black or White bevezető részét. Akartak valamit az elejére, de a dal albumverziójába nem került bele a dolog. A videóban azonban hallani lehet, mit csinálok: amikor Macaulay Culkin az elején gitározik, nos, akkor valójában én játszom. Eléggé különös volt; fogalmazzunk úgy, nem igazán ilyen sorsot szántam annak a szólónak.
Azt hiszem, Michael Jackson kedvelt engem, ha másért nem, az élénkségem miatt. Lehet, úgy tekintett rám, mint valami karikatúrára. Nem baj, tényleg ilyen vagyok. Még mindig nem tudom, tisztában van-e ezzel."
Slash egyetlen dolgot nem szeretett Michaellel kapcsolatban, és a könyv egyik későbbi fejezetében, ami a Spaghetti Incident felvételeit kezdi taglalni, meg is fogalmazza, hogy mi ez a dolog:
"Az első gondolatom az volt, hogy az egész túlságosan emlékeztet arra a szituációra, amit Michael Jackson Dangerous-ének felvételénél tapasztaltam. Akkor megdöbbentett, milyen sok pénzt húztak le a klotyón: mindenütt bérelt cuccokat láttam, és elmondták, hogy Michaelnek az ország több pontján vannak stúdiói, amiket pontosan úgy rendeztek be, mint azt, amiben dolgoztunk. Minden készenlétben állt, mindenért fizették a bérleti díjat, felkészülve arra az eshetőségre, hogy Michael valamikor ihletet kap, és lemezt akar készíteni. Takarékos fickó vagyok, szóval nem igazán tetszett, amit láttam. Pazarlásnak tartottam a dolgot, és úgy éreztem, Michael rendszere kaotikus."
Megjegyzés: amikor Slash önéletrajzi könyvét kiadták (2007) Michael Jackson még élt.
A munkakapcsolatnak folytatása is volt: Slash Michael Jackson 2001-es albumán, az Invincible-ön is közreműködött: itt a Privacy című dalban hallható a szólója.
A gitárost mélyen megérintette Jackson halála. Egy interjúban 2010-ben megjelent szólóalbumáról kérdezték, és elárulta: úgy tervezte, Michael lesz az egyik "vendégművész" az albumon, de már nem maradt ideje, hogy felkérje őt erre a munkára.
Kapcsolódó videók:
× Give In To Me videoklip
× Black or White videoklip
× Michael & Slash - Beat It (élő)
× Michael & Slash - Black or White (élő)
× Michael & Slash 1995 MTV Performance
× Privacy klip szöveggel
× Slash megemlékezése Michael Jacksonról
© gnrhungary.gportal 2011
|